qmftyf

qmftyf

qmftyf

qmftyf

۲۵ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
فروش کالا به مسافران داخل خودروهای اوبر کلید خورد

به گزارش ایسنا و به نقل از چاینادیلی، اخیرا یک سیارک به نام"  Nanrendong, ۷۹۶۹۴ " به پاس خدمات "نان رندونگ"(Nan Rendong) دانشمند و مهندس ارشد پروژه "تلسکوپ کروی با دیافراگم ۵۰۰ متری" (FAST) نامگذاری شده است.

یک مقام رسمی آکادمی ملی نجوم چین، در مراسم روز دوشنبه در جنوب غربی استان گویژو، این خبر را اعلام کرد.

نان رندونگف دانشمند چینی و مهندس ارشد پروژه تلسکوپ کروی با دیافراگم ۵۰۰ متری، ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۱۷ به دلیل ابتلا به سرطان در سن ۷۲ سالگی در شهر بوستون ایالت ماساچوست آمریکا درگذشت.

 تلسکوپ کروی با دیافراگم ۵۰۰ متری که تیان‌یان(چشم آسمان) نیز نامیده می‌شود، یک تلسکوپ رادیویی است. این تلسکوپ در کوهستان‌های استان گوئیژو در جنوب غربی کشور چین ساخته شده‌ است. قطر فیزیکی بشقاب این تلسکوپ ۵۰۰ متر و قطر موثر آن ۳۰۰ متر است. ساخت این تلسکوپ حدود پنج سال طول کشیده است. تلسکوپ مذکور فعالیت خود را از ماه سپتامبر ۲۰۱۶ آغاز کرده است.

ساخت این تلسکوپ برای نخستین بار در سال ۱۹۹۴ پیشنهاد شد. طراحان تلسکوپ گوئیژو می‌گویند که این تلسکوپ رادیویی می‌تواند اجرام آسمانی ناشناس را جستجو و به درک بهتر منشا هستی کمک کند. به گفته دانشمندان این پروژه، از این تلسکوپ رادیویی همچنین می‌توان برای جستجوی نشانه‌های زیست فرازمینی استفاده کرد.

سیارک" Nanrendong ۷۹۶۹۴ " در ۲۵ سپتامبر سال ۱۹۹۸ توسط ستاره شناسان پروژه "Beijing  Schmidt CCD Asteroid Program " رصدخانه" Xinglong "در شمال چین، کشف شد.

انتهای پیام

منبع
  • qmftyf qmftyf
  • ۰
  • ۰
چه هنگام از روز برای ورزش کردن مناسب‌تر است

 

به گزارش خبرآنلاین، ویژگی مهم روی این گوشی داشتن شفافیت و روشنایی زیاد بدون باتری خوری است که با فناوری جدید روی نمایشگر ال سی دی محقق شده است.{لینک}

نسبت نمایشگر به بدنه 88.08 شده و در ضمن ظریف ترین ناچ (شکاف بالای اسکرین) با پهنای 8.9 میلی‌متر را در خود جای داده است.

3 دوربین 16 ، 12  و 8 مگاپیکسل لایکا در پشت گوشی تعریف شده است. دوربین سلفی نیز 24 مگاپیکسلی است.

اندروید 9 پای، 188 گرم وزن، پردازنده 8 هسته‌ای، گرافیک mali-G76 و باتری 4000 میلی آمپر ساعتی؛ از دیگر مشخصات سخت افزاری میت 20 است.

میت 20 با 4 گیگ رم و 128 گیگ حافظه 799 یورو و با 6 گیگ رم و 128 گیگ حافظه 849 یورو به فروش می‌رسد.

رونمایی از هوآوی میت ۲۰ با نمایشگر ۶.۵ اینچی / عکس

رونمایی از هوآوی میت ۲۰ با نمایشگر ۶.۵ اینچی / عکس

رونمایی از هوآوی میت ۲۰ با نمایشگر ۶.۵ اینچی / عکس

رونمایی از هوآوی میت ۲۰ با نمایشگر ۶.۵ اینچی / عکس

 

5656

 

منبع
  • qmftyf qmftyf
  • ۰
  • ۰
افتتاح بقالی خودران در آریزونا/ عکس

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، بزرگترین اپراتور دیتای ایران همزمان با برپایی نمایشگاه ایران تله‌کام 2018 و در کنار ارائه آخرین محصولات، خدمات و دستاوردهای خود، برای مشترکانی که صفحه اطلاعات کاربری خود را به‌روزرسانی کنند پس از تأیید نشانی پست الکترونیک و شماره تلفن همراه از طریق رمز یکبار مصرفی که برای مشترک پیامک می‌شود، پنج گیگابایت اینترنت هفتگی فعال خواهد کرد.

ایرانسل

مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت ایرانسل می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت ایرانسل به نشانی irancell.ir، در قسمت خدمات و سرگرمی، بخش اینترنت پرسرعت ثابت، با به‌روزرسانی صفحه اطلاعات کاربری خود از این هدیه برخوردار شوند.

همچنین ایرانسل به عنوان اپراتور پیشرو در کسب رضایت مشتری، در روزهای برپایی نمایشگاه ایران تله‌کام 2018، به متقاضیان خرید مودم‌های اینترنت پرسرعت ثابت، کد تخفیف 15 درصدی می‌دهد. بازدیدکنندگان از سالن اختصاصی ایرانسل در نمایشگاه تله‌کام می‌توانند با وارد کردن نام، پست الکترونیک و شماره تلفن همراه خود در کیوسک‌های مخصوص، پس از دریافت کد تخفیف، با مراجعه به فروشگاه اینترنتی ایرانسل به نشانی shop.irancell.ir مودم‌های TD-LTE ایرانسل را خریداری کنند.

مشترکانی که قصد تهیه مودم‌های پشتیبانی‌کننده از اینترنت پرسرعت TD-LTE را دارند می‌توانند برای اطلاع از مناطق تحت پوشش این خدمات به وب‌سایت ایرانسل به نشانی irancell.ir/coverage مراجعه کنند.

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی (ایران تله‌کام 2018) تا 14 مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ادامه دارد.

2121

منبع
  • qmftyf qmftyf
  • ۰
  • ۰
موتورسیکلتی با چرخ‌های توخالی و مجهز به موتورهواپیما/ عکس

در 11 اکتبر 1960 آمریکا با پرتاب یک ماهواره با نام "ساموس"(SAMOS -Satellite and Missile Observation System) که ماموریتش "نظارت بر سامانه‌های موشکی و ماهواره" بود عملا و رسما باب پرتاب ماهواره‌های جاسوسی را باز کرد.البته سابقه این ماهواره به سال‌های نخست دهه 1950 بر می‌گردد زمانیکه هنوز حتی اسپوتنیک-1, نخستین ماهواره جهان به فضا پرتاب نشده بود. فکر طراحی و ساخت ماهواره جاسوسی ساموس به عنوان بخشی از برنامه حفاظتی نیروی هوایی در سال 1956 ارائه گردید. این برنامه بعد از آغاز عصر فضا در اکتبر 1957 صورت جدی‌تری به خود گرفت بطوریکه بودجه‌ای 108.2 میلیون دلاری(اگر بخواهیم محاسبه به روز داشته باشیم معادل 0.92 میلیارد دلار در سال 2018) برای آن اختصاص یافت.ساموس که به لحاظ فنی توانایی عکسبرداری از اهداف مورد نظر را داشت, توسط کارشناسان شرکت لاکهید و به سفارش ارتش آمریکا طراحی گردید.

ساموس-1 بر پایه موشک "آجنا" با طول حدود 6 متر, قطر 1.5 متر و وزنی تقریبی 2 تن ساخته و با یک موشک از نوع اطلس به فضا پرتاب شد. این ماهواره می‌توانست جدا از تحرکات نیروی پیاده, سیستم‌های حمل و نقل, سامانه‌های موشکی, تاسیسات نظامی و غیرنظامی طرف مقابل را مرتبا زیر نظر داشته باشد.در آن زمان کلیه اطلاعات مربوط به این ماهواره مخفی نگه داشته می‌شد به همین دلیل در مورد وضعیت و فعالیت آن خبری منتشر نشد اما به گفته کارشناسان چند ماهواره اولیه ساموس در رسیدن به اهداف تعیین شده ناکام ماندند و نتوانستند ماموریت خود را به انجام رسانند و تنها حدود یک سال بعد, سری دوم ماهواره‌های ساموس توانست در مدار قرار بگیرد و کارش را با موفقیت به انجام برساند.بر پایه تجربه‌های به دست آمده, ارتش آمریکا بعدا ماهواره دیگری ساخت و امروز این "چشمان نامحرم" کلیه فعالیت‌های کشورهای دیگر را می‌نگرند.
منبع
  • qmftyf qmftyf
  • ۰
  • ۰
چگونه طی روز زمان را از دست می‌دهید

گوگل ساعاتی پیش ضمن رونمایی از گوشی‌های پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال، اعلام کرد که ابزار مبتنی بر واقعیت افزوده‌ی گوگل لنز، به‌طور کامل با این گوشی‌ها یکپارچه‌سازی شده است.منبع

  • qmftyf qmftyf
  • ۰
  • ۰
قابلیت True Tone در مک بوک پرو جدید اپل با نمایشگرهای ال جی سازگاری دارد

با هدف توسعه فرهنگ مطالعه در میان کودکان و نوجوانان، ایرانسل همکاری خود را با ناشران این گروه سنی آغاز کرد.منبع

  • qmftyf qmftyf
  • ۰
  • ۰
تا سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۲۸ میلیون اسپیکر هوشمند فعال وجود خواهد داشت

تانیوم استارتاپی در زمینه‌ی امنیت سایبری است که به‌تازگی با افزایش سرمایه‌ی خصوصی، ارزش خود را به حدود ۶.۵ میلیارد دلار رسانده است.منبع

  • qmftyf qmftyf
  • ۰
  • ۰
ایسوس Zephyrus S باریک‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ دنیا را معرفی کرد

استانداردهای مختلف وای‌فای بر خلاف موردی مانند بلوتوث، با اعداد و ارقام متفاوت کمی می‌توانند سردرگم‌کننده باشند. البته این مسئله دیگر مشکل‌ساز نیست و از این به بعد شرایط فرق خواهد کرد. با فارنت همراه باشید…0
سرانجام سازمان Wi-Fi Alliance متوجه شده است که سیستم نام‌گذاری نسخه‌های مختلف وای‌فای برای بسیاری از افراد با سطح علمی متوسط در این زمینه شفاف نیست. جالب این است که چند دهه زمان لازم بود تا این واقعیت مشخص شود اما بهتر است خوشحال باشیم که از این به بعد شاهد نام‌گذاری نسخه‌های مختلف وای‌فای با اعداد ساده خواهیم بود.بنابراین نسخه‌ای که در گذشته با 802.11n می‌شناختیم اکنون حکم وای‌فای 4 را دارد. استانداردی که قبلا تحت عنوان 802.11ac شناخته می‌شد را اکنون وای‌فای 5 می‌نامند در حالی که 802.11ax که در آینده‌ای نزدیک وارد فاز اجرایی خود می‌شود، با نام وای‌فای 6 شروع به کار خواهد کرد. چگونه یک سیگنال قوی وای‌فای در تمام نقاط خانه خود فراهم… امنیت وای فای؛ WPA2-AES یا WPA2-TKIP ، مسئله این است! در صورتی که نمی‌دانید چه بلایی به سر نسخه‌های اول تا سوم آمده است باید بگوییم که Wi-Fi Alliance به دلیل منسوخ شدن سراسری این نسخه‌هاعلاقه چندانی به صحبت در این مورد ندارد. البته برای اطلاع این تعریف جدید این نسخه‌ها بدین صورت است: 802.11b یا وای‌فای 1، 802.11a یا وای‌فای 2 و 803.11g یا وای‌فای 3. دلیل اینکه چرا b معادل 1 بوده یا a معادل 2 است با وجود اینکه هر دو در ماه سپتامبر 1999 منتشر شدند را فعلا کسی نمی‌داند.فارغ از موضوع مذکور این سیستم جدید نام‌گذاری نسخه‌های مختلف بسیار روشن و شفاف است. نسخه 6 بهتر از 5 است و در مورد سایرین هم به ترتیب این قضیه صدق دارد. دیگر نیازی نیست که حدس بزنید ac بهتر از n بوده یا اینکه ax بهتر از ac است. شفافیت به دنیای بی‌سیم بازگشته است. البته نباید آنچنان هم در این مورد مطمئن بود چون هنوز هم در بازار فروش روترهای مختلف با اعداد بزرگ و به دردنخور بسیاری روی جعبه روبه‌رو هستیم.شایان ذکر است که سازمان مسئول این تکنولوژی می‌خواهد شماره‌های هر نسخه را روی رابط کاربری دستگاه‌های مختلف نمایش دهد. بنابراین اگر در آینده لپ‌تاپ یا گوشی‌تان قبل از اتصال به یک وای‌فای یا پس از حتی پس از اتصال نسخه آن را به شما نشان داد غافل‌گیر نشوید. با وجود چنین شیوه‌ای دیگر هنگامی که دو منبع اتصال به اینترنت برای شما نمایش داده شد که یکی از آن‌ها شامل عدد 4 و دیگری عدد 5 می‌شد، خواهید دانست که با اتصال به کدامیک می‌توانید تجربه بهتری داشته باشید. نظر شما در مورد این سیستم جدید چیست؟منبع
  • qmftyf qmftyf
  • ۱
  • ۰
کانن EOS R در برابر رقبا؛ جدیدترین محصول کانن در دنیای دوربین‌های عکاسی چه جایگاهی دارد

نتفلیکس قصد دارد به بینندگان اجازه دهد تا خط داستانی سریال Black Mirror، برعهده خودشان باشد.

منبع
  • qmftyf qmftyf
  • ۰
  • ۰
نظر دانشمندان درباره چگونه زدن یک پنالتی خوب در فوتبال

گزارش جدیدی منتشر شده است که جزئیات زیادی را در رابطه با دوربین گوشی گلکسی اس 10 و مشخصات آن، در بر دارد.

منبع
  • qmftyf qmftyf