qmftyf

qmftyf

qmftyf

qmftyf

۲۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
اغلب واردکنندگان تلفن همراه با ارز دولتی بازداشت شدند

سازمان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی  میزبان شماری از زلزله شناسان، زمین شناسان و متخصصان آتشفشان و همچنین مسئولان منطقه ای از دماوند بود که با توجه به سیل اخیر منطقه گزنک امکان فعال شدن آتشفشان دماوند را بررسی کردند‌.

رویداد این سیل در هفته اول شهریور ماه شایعات فراوانی را مبنی بر فعال شدن دماوند رواج داده است، با وجود این کارشناسان معتقدند تاثیر تغییر اقلیم و افزایش دما را بر رویداد سیل نباید نادیده گرفت.

دکتر علی مرادی رئیس مرکز لرزه نگاری کشور اولین سخنران این نشست علمی به اهمیت زلزله شناسی آتشفشان اشاره کرد و اظهار داشت: پایش دماوند به دلیل وجود مراکز جمعیتی بزرگ و تاسیسات مختلف نزدیک آن از جهات مختلف لرزه ای، جی پی اس و ژئوشیمی مهم است و تجربه دیگر کشورها نیز نشان داده است که امکان بررسی و پایش تغییرات ممکن است.

وی ادامه داد: منطقه دماوند روی گسل مشاء و قله در استان مازندران واقع است، هر چند سازمان زمین شناسی چند گسل دیگر نیز در این منطقه ثبت کرده است‌. در این منطقه زمین لرزه های تاریخی و دستگاهی داریم و زمین لرزه کمتر از بزرگی 3 ریشتر ثبت نشده است.

استادیار گروه فیزیک زمین مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران در مورد ایستگاه های سنجش زمین لرزه در دماوند گفت: یک ایستگاه فعال نزدیک دماوند داشتیم که اخیرا به دلیل استفاده نادرست کوهنوردان تخریب شد و نزدیک ترین ایستگاه ما بیش از 30 کیلومتر با قله فاصله دارد.

وی به رویدادهای مشابه سیل اخیر گزنک و رواج شایعات در مورد فعال شدن آتشفشان دماوند اشاره کرد و گفت: هر بار بحثی در این زمینه داغ می شود، بر ضرورت افزایش ایستگاه ها نیز تاکید می کنند ولی هیچ اقدامی نمی شود. موسسه ژئوفیزیک حتی اعلام کرده است که آمادگی راه اندازی یک ایستگاه پایش آنلاین را دارد و از مراکز مختلف مانند وزارت علوم و وزارت راه و سازمان زمین شناسی درخواست کمک کردیم که بی نتیجه ماند؛ در نهایت طرحی را با پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی داریم که اگر نتیجه دهد می توانیم 110 دستگاه دائمی در اطراف قله نصب کنیم.

دکتر مرادی با اشاره به پایش زلزله های سال های 85 تا 86 در منطقه دماوند گفت: این بررسی نشان می دهد بیشترین لرزه خیزی وابسته به گسل مشاء است، ولی نزدیک دماوند هم فعالیت هایی وجود دارد که فقط با داشتن تجهیزات گسترده و پراکنده پایشی می توان آن را تشخیص داد.

وی با اشاره به تحقیق دو دانشجوی موسسه ژئوفیزیک نیز گفت: این تحقیق به ما نشان داد در اعماق 3 تا 4 کیلومتری در جنوب غرب دماوند توده ای وجود دارد و وجود این توده با روش های مختلف ثابت شده است، با اینکه می دانیم این توده داغ وجود دارد و فعل و انفعالات از جمله تصاعد بخار گوگرد و آبگرم هم آن را ثابت می کند نمی توانیم بگوییم این مخزن در حال بالا آمدن هست یا خیر و یا در حال سردشدن و خیر زیرا تجهیزات کافی در این زمینه نداریم و تحقیقات مکفی انجام نشده است.
رئیس مرکز شبکه لرزه نگاری کشور خاطرنشان کرد: شبکه پایشی از هر پارامتری مختص دماوند باید داشته باشیم و این امر به دلیل اهمیت منطقه دماوند و نزدیکی به پایتخت ضروری است.

5656

منبع
  • qmftyf qmftyf
  • ۰
  • ۰
عرضه جهانی کامپیوتر برای نخستین بار در ۶ سال گذشته، ۲.۷ درصد افزایش یافت

یک صداشناس از نقطه نظر علمی به بررسی تحولات صدای انسان در گذشته و تغییرات پیش روی آینده پرداخته است.منبع

  • qmftyf qmftyf
  • ۰
  • ۰
گوشت گاو مصنوعی به زودی در رستوران‌های هلند

 

به گزارش خبرآنلاین، با عرضه آیفون 10 اس به قیمت پایه 999 و عرضه آیفون 10 آر به قیمت 749 دلار، آیفون ایکس/10 به تاریخ پیوست و اپل با حذف آیفون 6 اس و SE از فروشگاه خود، پایان آیفون های مجهز به جک هدفون را به طور غیر مستقیم اعلام کرد.{لینک}

علی رغم فروش کم آیفون ایکس، به دلیل بالا بودن قیمت و سود ناشی از ساخت، این گوشی درآمد خوبی را عاید اپل کرد. تصمیم به عدم فروش 6 اس و SE در بازار آمریکا به معنای قطع آن در بازارهایی مانند هند و ... نیست.

به عقیده کارشناسان فقدان جک هدفون روی گوشی های آیفون همچنان ناامیدکننده است و ادامه این سیاست چندان مطلوب اپل نیست.

خداحافظی اپل با آیفون ایکس/ ۱۰ و آیفون‌های دارای جک هدفون

5656

 

منبع
  • qmftyf qmftyf
  • ۰
  • ۰
پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره دوقلو توسط چین

به گزارش کاربران اینترنت ثابت TD-LTE مبین‌نت، شبکه این شرکت در تهران و اسلامشهر با مشکل جدی مواجه بوده است. حالا مبین‌نت قول داده تا این اختلال را به‌زودی رفع کرده و شکیبایی کاربرانش را جبران کند.0
مبین‌نت با این‌که در راه‌اندازی و گسترش شبکه اینترنت ثابت TD-LTE خود و جایگزینی شبکه قدیمی وایمکس عملکرد بسیار خوبی داشت اما به نظر می‌رسد در حفظ کیفیت سرویس خود تلاش لازم را ندارد. اگر به خاطر داشته باشید سال گذشته این شرکت طرح‌های مقرون‌به‌صرفه خود را حذف کرد و حالا هم کاربران از قطعی‌های گاه‌وبیگاه شبکه مبین‌نت شکایت دارند.در یکی از فراگیرترین مشکلات شبکه مبین‌نت، کاربران از قطعی بیش از ۲۴ ساعته اینترنت در تهران و اسلامشهر خبر می‌دهند. این شرکت پس از سکوتی طولانی حالا پیامکی به کاربران خود ارسال کرده و می‌گوید مشکل از طرف شبکه این شرکت نیست. پای TD-LTE مبین‌نت به اسلامشهر باز شد در نمایشگاه کتاب تهران TD-LTE بخرید 100 گیگ حجم رایگان… مشترک گرامیاختلال اینترنت در تهران از طرف شبکه مبین‌نت نبوده و کارشناسان ما به سرعت در حال پیگیری و رفع مشکل هستند. از این‌رو هدیه ۲ گیگ یک‌روزه به پاس قدردانی از شکیبایی شما در صفحه مشترکین درج گردید.فارغ از این‌که چرا پیگیری و رفع مشکل «سریع» کارشناسان مبین‌نت تاکنون نتیجه‌ای در برنداشته باید پرسید اگر مشکل از شبکه مبین‌نت نیست چرا سایر سرویس‌دهنده با چنین مشکلی مواجه نشده‌اند. ضمن این‌که بسته ۲ گیگابایتی یک روزه در بهترین حالت (طبق تعرفه گیگ‌پک مبین‌نت) چیزی حدود ۱۲۰۰ تومان ارزش دارد!به اعتقاد ما کاربران اطلاع‌رسانی در مورد قطعی‌های آینده و اعلام زمان دقیق رفع اختلالات را به چنین بسته‌های کوتاه‌مدت و کم‌حجمی ترجیح می‌دهند. متأسفانه شرکت‌های اینترنتی کشور هنوز تا رسیدن به سطح کیفی و مسئولیت‌پذیری قابل قبول فاصله زیادی دارند. به هرحال بروز چنین مشکلاتی با توجه به زیرساخت‌های کشورمان برای هر سرویس‌دهنده اینترنت قابل پیش‌بینی است اما شاید اطلاع‌رسانی ضعیف بزرگ‌ترین نقطه ضعف این شرکت‌ها در ایران باشد.در زمان نگارش این مطلب به نظر می‌رسد هنوز این اختلال برطرف نشده است.منبع
  • qmftyf qmftyf
  • ۰
  • ۰

گوشی هوشمند ال‌جی وی ۴۰ تین‌کیو با دریافت تاییدیه‌های لازم، به‌زودی به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد.منبع

  • qmftyf qmftyf
  • ۰
  • ۰
هواوی رسما از ساعت هوشمند TalkBand B5 Hybrid رونمایی کرد

محققان هوش مصنوعی به دنبال راهی برای آموزش تفکر و تصمیم‌گیری به کامپیوتر هستند؛ جالب است ببینیم این افراد در یک روز کاری چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهند.منبع

  • qmftyf qmftyf
  • ۰
  • ۰
زنده کردن کِرم‌های ۴۲ هزارساله توسط محققان روس

دیجی‌کالا با هدف ارتقای فرهنگ آشپزی ایرانی و حمایت از تولید ملی مسابقه‌ی آشپزی برگزار کرد.منبع

  • qmftyf qmftyf
  • ۰
  • ۰
ایسوس Zephyrus S باریک‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ دنیا را معرفی کرد

 

به گزارش خبرآنلاین، آژانس فضایی آمریکا با تعریف استراتژی جدیدی برای حضور در سیاره سرخ، 5 برنده را از چالش موسوم به 3D-Printed Habitat Challenge انتخاب کرد تا بتواند بهترین خانه برای فضانوردان در مریخ را از طریق آن بسازد.{لینک}

18 تیم برای طراحی مدل مجازی از خانه‌های سه‌بعدی در مریخ در مرحله اول برگزیده‌شده و کار خود را ارائه دادند.

این تیم ها با استفاده از موادبازیافت شده از سنگ‌های مریخی تشویق به ساخت شده (درواقع از آن‌ها خواسته‌شده تا با سنگ‌های مریخ خانه سه‌بعدی ساخته شود) و به هر برنده 20 هزار دلار جایزه داده شد.

ایده اصلی این است که یک ربات مجهز به چاپ سه‌بعدی به مریخ اعزام‌شده و سپس بتواند خانه  تعریف‌شده را قبل از حضور فضانوردان ساخته و آماده کند.

یک باغ غذا و اکسیژن، و خانه‌هایی با سقف‌های خمیده بخشی از این پروژه است که در مسابقه برندگان آن مشخص شدند.

«مونسی رومن» مدیر پروژه چالش ساخت خانه سه‌بعدی در مریخ عنوان کرد بهترین زمان برای استقرار چنین خانه‌هایی در سیاره سرخ 2030 است.

فاز بعدی ساخت رباتی است که بتواند خانه‌های برگزیده‌شده در چالش را به‌صورت واقعی روی زمین بسازد و بعداً این ربات قادر باشد تا در مریخ چنین کار مشابهی را نیز انجام دهد.

برنده نهایی 2 میلیون دلار جایزه خواهد گرفت.

برگزاری مسابقه بهترین چاپ سه‌بعدی خانه‌های مریخ توسط ناسا

 

5656

 

منبع
  • qmftyf qmftyf
  • ۰
  • ۰
عرضه موفق گوشی Huawei Y5 Prime 2018 به بازار

به گزارش خبرآنلاین، دکتر «مارتینا ناوارو» متخصص علوم ورزشی از دانشگاه پورتسموث می‌گوید: یک پنالتی خوب ناشی از ضربه دقیق با کنترل خوب توسط مهاجم هم‌زمان با تماشای دروازه‌بان و حرکات وی است که درنهایت تصمیم گرفته می‌شود توپ به کدام سمت دروازه شوت شود.{لینک}

به گفته وی این استراتژی دروازه‌بان است که درنهایت گل شدن یا نشدن را تعیین می‌کند و لگدزدن آگاهانه مهاجم به توپ بر اساس نگاه‌های دروازه‌بان شکل می‌گیرد.

وی بامطالعه شوت‌های 20 بازیکن هلندی و برزیلی مطالعات خود را به نتیجه رسانده است و دو نوع شوت زدن را در دستور کار مطالعه خود قرارداد: یکی از مهاجمان خواست تا بدون در نظر گرفتن دروازه‌بان شوت خود را راهی دروازه کنند و دوم از برخی خواست تا شوت خود را با نگاه کردن به دروازه‌بان و بعد از حرکات وی راهی دروازه کنند.

درنتیجه تکنیک اول کمتر از دوم موفقت‌آمیز بود و مهاجمانی که حرکات دروازه‌بان را زیر نظر گرفته و بعد از حرکت دروازه‌بان اقدام به شوت زدن کرده بودند، توانستند بیشتر توپ وارد دروازه کنند.

نظر دانشمندان درباره چگونه زدن یک پنالتی خوب در فوتبال

 

5656

 

منبع
  • qmftyf qmftyf
  • ۰
  • ۰
روش هایی برای ایجاد محیط کار و کارکنان شاداب

با وجود رقبای مطرح و باسابقه، رقابت سختی در انتظار اولین دوربین فول‌فریم و بدون آینه‌ی کانن خواهد بود.Arrayمنبع

  • qmftyf qmftyf